İstiklal Yürüyüşümüzün ilk gününü tamamladık

Kurtuluş Savaşı döneminde gerçekleştirilen kongre merkezlerini yürüyeceğimiz İstiklal Yürüyüşü’nün ilk gününü Samsun ve Amasya’da tamamladık.

81 ilden temsilcilerimizin sabahın erken saatlerinde Samsun’a ulaşmasıyla ilk olarak Bandırma Vapurunu ziyaret ettik.

Ardından Uğur Mumcu Meydanı’ndan “ İstiklal yolunda gençlik görev başında,  Hepimiz polisiz PKK'ya yeteriz, Yaşasın Türkiye Cumhuriyeti, Şehitlerin hesabı sorulacak, Kahrolsun Amerikan emperyalizmi,  Atatürk gençliği istiklal yolunda, Amerikan kuklası Fethullah Gülen, Ya istiklal ya ölüm tam bağımsız Türkiye   “ sloganları ile yürüyüşümüzü başlattık.

KUVVA-İ MİLLİYE RUHU BİZİMLE CANLANACAK

Halkımız tarafından büyük ilgiyle karşılanan yürüyüşümüz boyunca marşlar söyledik. Yürüyüş sonunda açıklama yapan Genel Başkanımız Cem Dikmen “Gün Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi’nde işaret ettiği gibi istiklal ve Cumhuriyetimize ne pahasına olursa olsun sahip çıkma günüdür. Büyük zaferler, kararlı başlangıçların eseridir. İstiklalimiz ve istikbalimiz için yüz yıl sonra yeniden İstiklal yolunu kararlılıkla adımlayacağız. Ülkemizi bölmeye, terörle terbiye etmeye çalışan ABD ve taşeronları FETÖ-PKK’ya karşı, Atatürk’ün Sivas Kongresi’nde ilan ettiği o tek ve değişmez parolayla cevap veriyoruz: “Ya istiklal, ya ölüm!” Bu parolayla yola çıkanlar asla kaybetmez. Bu parolayı yurdun her sathına yayacağız. Türkiye Gençlik Birliği olarak; evlatları olmaktan her daim gurur duyduğumuz Türk milletine söz veriyoruz: Bu sürecin sonunda Türkiye kazanacak! “ ifadelerini kullandı.

GAZİLERLE BİR ARADAYDIK

Basın açıklamamızın ardından Genel Başkanımız Cem Dikmen’in içinde bulunduğu heyet ile birlikte Türkiye Muharip Gaziler Derneği Samsun Şubesini ziyaret ettik.  Kıbrıs Gazileri ile sohbet eden heyetimizle, İstiklal yürüyüşünden bahsederek birlik ve beraberlik içerisinde olma mesajını verdik.

AMASYA’DA DA ANLAMLI BAŞLANGIÇ

İstiklal Yolu’nda ikinci adımımız Amasya oldu.

Amasya Milli Mücadele Müzesi ve Kongre Merkezi'nden başlattığımız yürüyüşümüz Anıt Meydanı'nda son buldu.  Yürüyüşümüz boyunca Amasya halkıyla beraber marşlar söyledik. Ardından Anıt Meydanı’nda açıklamamızı yaptık.

ATATÜRK YOLUNDA SAMSUN’DAN ANKARA’YA

27 Ekim günü, Manda ve Himayenin kesin bir dille reddedildiği Erzurum’a gidiyoruz. 28 Ekim günü ise, ‘’Milli sınırlar içinde vatan bir bütündür bölünemez.’’ Şiarının haykırıldığı Sivas’a varacağız.