Kırtasiyede Kanserojen Ürün Oranı Sıfırlanacak

Tüm Kırtasiyeciler Derneği Başkanı Mehmet Helvacıoğlu, kırtasiylerdeki ürünlerde yüzde 2,5 olan kanserojen oranını bu yıl sıfırlayacaklarını söyledi.

Kırtasiyede Kanserojen Ürün Oranı Sıfırlanacak

Kırtasiyeciler 2 yıl içerisinde kanserojen ürünleri sıfırlamak istiyor. Tüm Kırtasiyeciler Derneği (TÜKİD) Başkanı Mehmet Helvacıoğlu, kırtasiye sektöründe kanserojen ürün oranının yüzde 2,5 civarında olduğunu belirterek, “Bunlar da spesifik ürünler. Hedefimiz 2 sene içerisinde bunu sıfırlayarak, sıfır toleranslı ilk sektör olmak” dedi.

Kırtasiye ürünü alırken ürünün markalı olmasına dikkat edilmeli. Bazı ürünlerin CE, bazılarının TSE, bazılarının patent, bazılarının ise tescil belgesi istediğini aktaran Helvacıoğlu tüketicilere önerilerde bulundu: “Eğer tüketici çarşıda, pazarda, işportadan bir şey alıyorsa merdiven altına hizmet ediyordur. Kırtasiyecilerden KDV’sini ödeyerek, ambalajına bakarak aldığı üründe herhangi bir sorun yaşayacak olsa bile zaten geri de götürebilir. Ambalaj bir ürünün kimlik kartıdır. Barkodu, üretim yeri, CE ibaresi, yaş grubu belli olmayan ürünler alınmamalı.”

Helvacıoğlu, Ticaret Bakanlığının güvensiz ürüne sıfır tolerans prensibini en iyi şekilde uygulayan dernek olduklarını dile getirerek, “Avrupa Birliği’nin oyuncak yönetmeliğini takip ederek üzerinde CE ibaresi olan ürünler üretiyoruz. Böylece tüm testlerin yapıldığından emin oluyoruz” dedi.

YÜZDE 55’İ YERLİ MALI

İthal kırtasiye malzemelerine ilave gümrük vergisinin uygulanmasının ardından 2 yılda yerlilik oranının arttığına işaret eden Helvacıoğlu, bunun yüzde 55-58 seviyesine ulaştığını söyledi. Mehmet Helvacıoğlu, bu oranın her yıl yüzde 3 ila 5 artarak yükselmeye devam edeceğini belirterek, “Merdiven altı ürün üretenlere müsaade edilmemesi önemli. Haksız rekabet iyi niyetli esnafa ve ihracat için yatırım yapacak sanayiciye zarar veriyor” diye konuştu.

Kırtasiye sektöründe 2020’de enflasyon oranında zam yapmayacaklarını bildiren Helvacıoğlu, “Birçok eğitici kırtasiye grubunda Türk üreticilerin pazar paylarını ciddi şekilde büyütmesi ve rekabetçi ortam fiyat artışlarını frenliyor. Bu bizim daha az kar marjıyla çalışmamıza sebep olacak” dedi.

tgb.gen.tr

Tarih:
Diğer Haberler